نسخه آزمایشی
دوشنبه, 25 شهریور 1398 - Mon, 16 Sep 2019
کار از محاده شروع می شود به حزب ختم می شود. این درگیری تبدیل می شود به نجوا و این نجوا به کف جامعه کشیده می شود، کم کم یارگیری می کنند و یک عده ای را در نجوای خودشان می آورند و تفکر و ایده هایشان را عوض می کنند و بعد کم کم به جبهه بیرون که قوم غضب الله علیهم هستند، پیوند می خورند در این پیوند کم کم ...
خطواتی که ما را می برد در وادی اولیاء طاغوت، خطواتی است که در انسان ظلمت ایجاد می کند. این خطوات انسان را از وادی نور بیرون می برد و او را داخل در وادی شک و شرک می کند. بنابراین راه رسیدن به امنیت یک چیز بیشتر نیست، انسان باید وارد وادی ایمان که همان وادی محبت خداست بشود و دیگر آن را قاطی با شرک نک ...
تقوا یعنی در بن بست ها پای حدود الله ایستادن، خدا راه را قرار می دهد. خدای متعال مشکلات تان را حل می کند و گره ها را باز می کند و محاصره اقتصادی را برمی­دارد و شما را تأمین می کند. یک معنای بالاترش این است که شما را از این مرحله عبور می دهد؛ اصلاً اینها سختی نیست. شما وقتی پای خدا می ایستید دیگر ای ...
تقوی یعنی دامن وجودتان را از محیط ولایت آن ها جمع کنید. ورود ایمان به قلب یعنی ورود نور الهی یعنی ورود نور امام، یعنی حب الامام، اگر این محبت آمد و آمیخته با محبت دیگران نشد، این می شود مقام امن، این وادی وادی امن است و آن وادی وادی ناامنی است. اگر کسی به اخلاص رسید امن است، کسی که در قیامت با خودش ...
من تلقی‌ام این است که نجوا اینگونه در کف جامعه مومنین می‌آید. آن نجوایی که در خلوت خودشان و خصوصی هستند و خودشان با هم می‌نشینند، آن یک مجلس است که می‌نشینند یک عده سیاست‌گذاری خبری می‌کنند که چطوری خبر بدهید که بیم و امیدها را به هم بزنید، جنگ روانی راه بیاندازید؛ مومنین احساس کنند کار تمام شده اس ...
وادی امن به یک تعبیر وادی توحید است. انسان تا مشرک بالله است امنیت ندارد و خودش تکیه می کند به اسبابی که او را ناامن می کنند. منی که با پول خدا در عالم راه می روم اگر این پول در جیبم باشد خیالم راحت است اما اگر نباشد ناراحتم، این پول هم که ماندنی نیست، پول اگر ماندنی بود خودش را حفظ می کرد اما امنی ...
در این جریان نجوا معلوم است اینهایی که به دنبال به هم ریختن حدود خدا هستند و می خواهند حدود دیگری در عالم حاکم بشود قانون دیگری در عالم جاری بشود به نجوا رو می آورند و خلوت هایی درست می کنند و نقشه می کشند و در این نقشه کشیدنشان هم تمام طرح این است که مردم را به معصیت الرسول می کشانند و مردم دنبال ...
ما دنیا را جلوه دادیم ولی مثل داستان اصحاب کهف که وسط فتنه دقیانوس آن ها را در کهف بردیم و حفظشان کردیم، امت شما هم اینطور هستند. اگر رفتند آن طرف که رفتند اما اگر از سر سفره بنی امیه بلند شدند و شکوه دنیای آن ها، آن ها را نگرفت، این طرف کهف هست و این سنت ماست. این داستان یک بار ما نیست که ما یک عد ...
مگر انبیاء برای غیر از این آمدند و مگر خدای متعال حدودی که می گذارد برای غیر از این است که اختیارات ما پرورش پیدا کند و ذیل بندگی خدا شکل بگیرد. محاده آنها صرفاً این نیست که یک چارچوبهای ظاهری معین می کنند بلکه در اعماق اراده های انسانی می خواهند نفوذ کنند و یک نسل را تربیت کنند و تفکر و احساس و نی ...
خدا فرموده ما جلوه های زمین را قرار دادیم که امتحان کنیم و زیر پای فراعنه را هم می کشیم، این ها ربطش با این آیه بعد که داستان اصحاب کهف است چیست؟ پیامبر ما! ما دنیا را جلوه دادیم و دست فراعنه را باز گذاشتیم ولی اگر کسی بخواهد ایمان بیاورد ما برایش کهف در دنیا قرار دادیم. اینطور نیست که مومنین را ره ...