نسخه آزمایشی
شنبه, 05 خرداد 1397 - Sat, 26 May 2018
عده اي مي گويند اگر امام حسين بماند، ما هم مي جنگيم. اما اگر امام حسين برود، ما براي چه برويم شهيد بشويم؟ لکن اصحاب حضرت، ربانيونی هستند که با علم به شهادت سيدالشهداء، يقين داشتند که راه حضرت شهادت است ولي ايستادند. ربانيون يعني آنچنان مشغول به جذبات الهي و غرق در حضرت حق هستند که هيچ چیز نمي تواند ...
پیدا است حضرت زهرا، محور ائمه نور و قلب نبی اکرم و مشکات نور نبی اکرم هستند؛ و پیدا است که شأن ایشان چه شأنی است. پس از بیان این دو مقدمه قرآن، سه تا صف در این درگیری توضیح می دهد؛ یعنی از اول قرآن، صفوف سه دسته می شوند. مکاتب مختلف وقتی می خواهند درگیری ها را توصیف کنند، شروع به صف بندی می کنند؛ م ...
زندگی مانند خورشيد است که وقتي طلوع مي كند شعاعي از آن در خانه شما وارد می شود و یك شعاعي هم در خانه همسايه تان مي رود و اینطور نیست که خانه همسايه تان را تاريك كنند تا خانه شما را روشن كنند؛ زیرا عظمت خورشيد اينطور است؛ و همه خانه هاي ما را روشن مي كند بدون اينكه از خودش چيزي كم بشود. وسعت وجودی ن ...
کسي که افق نگاهش دنيا است، نمي‌تواند همراه امام سير کند. اين يکجايي جا مي‌ماند. چون امام مي‌خواهد در مقامات توحيد ما را سير بدهد و حجاب‌ها را از ما بردارد؛ اين شخص، در وادي ظلمات مانده، در وادي حيرت و شک است، در وادي دنيا و در وادي لهو و لعب است. از دنيا بزرگتر شدن و بيشتر از دنيا را خواستن؛ اين، ش ...
ما باید میدان درگیری و عوامل و انگیزه های درگیری را تحلیل کنیم و ببینیم ظرفیت درگیری حضرت زهرا اصلاً چه ظرفیتی بوده و در چه مقیاسی درگیر می شدند؛ تا این فعل حضرت را در همان مقیاس تحلیل کنیم. کوچک کردن فعل حضرت از آن مقیاسی که داشته، تحریف واقعه است. من این را مکرر در باب تحریفات عاشورا عرض کردم؛ ...
با همه وجود با امام باشيد. اگر با امام بوديد، الان حيات تان حيات امام است. بعد هم كه مي رويد در عوالم بعد، در عالم امام هستيد. الان هم وارد آن جنتي شديد كه «غَرَسَهَا رَبِّي بِيَدِهِ»، اين جنتي كه در اين دنيا هست، در برزخ هم هست، در قيامت هم هست. اين جنت در قيامت هم درجات دارد. كسي كه به امام رسيد، ...
آدم وقتي آخرت را دور ديد و به آن مأنوس نبود به قساوت قلب مي­رسد. امام زمان علیه السلام به عالم محيط و در همه عالم حاضر است و ما در حجاب هستيم. اگر اين حجاب برداشته شد متوجه می­شویم که امام در قرب ما است و ظهور امام و تجلي آن حقيقت در عالم و تنزل آن امر در عالم قريب است. اینجاست که انسان حركت مي­كند ...
اگر شما دو قطبي جهان را تقريبا نيم قرن قبل ببينيد يک دو قطبي بين مارکسيسم و سرمايه داري بود؛ اين دو قطبي بعد از انقلاب اسلامي تبديل به دو قطبي اسلام و تمدن غرب شد؛ يعني هر دو بلوک در يک طرف قرار گرفتند و امام(ره) با شجاعت به آنها حمله مي کرد. مثلث سرمايه داري، کمونيسم و صهيونيزم در يک سمت و انقلاب ...
نجات از غفلت، رسیدن به ذکر خدای متعال و توجه به خدای متعال و بهره مند شدن از ذکر یک مقدمه اساسی دارد و آن مقدمه اساسی این است که انسان باید وارد محیطی شود که آن محیط محیط ذکر است. اگر انسان در محیطی قرار نگرفت که آن محیط محیط ذکر است امکان رسیدن به ذکر خدای متعال و توجه به خدای متعال برایش فراهم نم ...
شکر یعنی نعمت ها را در صراط مستقیم به حرکت در آوردن. انسانی که این صراط مستقیم را نمی شناسد اسیر فروع می شود. اگر از امام غافل شود نمی تواند در صراط مستقیم حرکت کند؛ لذا شکر یعنی معرفت الامام. اگر انسان به معرفت الامام نرسید شاکر نیست، اگر انسان بخواهد طاعت الله کند باید عارف به امام باشد. طاعت الل ...