نسخه آزمایشی
شنبه, 05 خرداد 1397 - Sat, 26 May 2018
یکی از خصوصیاتی که باید نسبت به صلاتمان داشته باشیم این است که مداومت بر صلات داشته باشیم، «عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ». 51 رکعت نمازی که سفارش شده منظور یک مصداق در دوام صلات نیست بلکه می خواهد بگوید اگر کسی اهل 51 رکعت نماز بود، برایش ایمنی درست می شود که دیگر صلاتش از او گرفته نمی شود و یک حاش ...
تربيت براي رسيدن به ابتهاجات قرب است نه بحث رنج، اين رنج خودش موضوعيت ندارد درست است تربيت براي نجات از رنج هم هست ولي آيا يك رنجي گذاشته اند و حالا مي خواهند از رنج بيرونمان ببرند؟ اينكه لغو است، خب از اول در رنج نمي گذاشتند يا نه يك غايتي منظور نظر است وحركت به سمت او دائم انسان را در ابتهاج فرو ...
اين رويکرد به هيچ وجه اقتصاد مقاومتي را به معني اقتصاد ايدئولوژيک که موجب برتري موازنه يک ايدئولوژي شود، نمي پذيرد؛ اين رويکرد معتقد است که اقتصاد، غيرايدئولوژيک است؛ که قطعاً صحيح نيست. فوکوياما بعد از بحران اقتصادي غرب تحليل گفت: ريشه بحران اقتصادي ما بحران ايدئولوژيک ماست؛ اين تحليل خوبي است! او ...
برای این که ما بتوانیم آن راه را طی کنیم خدای متعال این پیغمبر را فرستاد و به این پیغمبر ماه رمضان و شب قدر داد. اگر این پیامبر نبود این شب قدر هم نبود. شب قدر شعاع نبی اکرم و فیض نبی اکرم است. همه ماه رمضان که سفره خدا و سفره نبی اکرم و اهل بیت و سفره امام زمان در آن پهن است ما باید با این سفره مو ...
متقین آن هایی هستند که همه قوایشان در وادی توحید است، از وادی توحید بیرون نمی رود و این حاصل تقوا است. کسی که از پرستش خدای متعال، از دایره الوهیت خدای متعال قدم بیرون گذاشته متقی نیست. عبد متقی آن کسی است که همه اقداماتش با چشم و زبان و گوش و قلب و آن قوای پنهانی فراوانی که خدا به انسان داده، در و ...
اگر کسی اینطور به عالم نگاه کرد، به هر طرف نگاه می کند دست محبت امام علیه السلام را می بیند. به همه کائنات که نگاه می کند احساس می کند که اینها جریان محبت امام علیه السلام است. اگر کسی به این مقام رسید و اینگونه به عالم نگاه کرد، اینطور نیست که فقط وقتی به خودش می دهند لذت می برد وقتی به یک گیاهی ه ...
چرا خدای متعال ما را آورد در این دنیا با این همه درگیری و با این همه گرفتاری؟ حضرت فرمود شما اگر در آن عالم می ماندید فقط نورانیت خود را می دیدید دیگر به فقر خودتان به خدای متعال پی نمی بردید و مستکبر می شدید. آن وجود مقدسی که نور اول و آخر است و عبد مطلق هم است، ما نیستیم. ما یک ذره خدای متعال زند ...
اصل وجود مقدس نبی اکرم که از او تعبیر به ذکر شده همان مقام نورانیت و همان مقام علم به حضرت حق است. توجه و معرفت به حضرت حق است، آن علم مطلق به حضرت حق، آن حضور و آن ذکر خود پیامبر است. پیامبر خود ذکر است، خود علم و خود کلمه معرفت بالله است. ما بقی هر کسی که خدا را می شناسد و سر از معارف در می آورد ...
اصولا این کعبه ای که ما مامور هستیم دور آن بچرخیم، جسم است و روح این کعبه چیز دیگری است. در غیر اینصورت دور سنگ چرخیدن معنایی ندارد. همه مقاماتی که هست به احترام حضرت است. امام سجاد(ع) فرمود: «أَنَا ابْنُ‏ مَكَّةَ وَ مِنًى أَنَا ابْنُ مَرْوَةَ وَ الصَّفَا» باطن مکه شعاع نبی اکرم است والا برای چه مر ...
فواکهی که برای حضرت مریم می آمد از سفره حضرت فاطمه زهرا(س) بود. حضرت مریم در این دنیا در بهشت بود و مائده بهشتی برایش می فرستادند. حضرت مریم(س) سر سفره حضرت زهرا(س) نشسته و به مقامی رسیده بود که طعام های بهشتی را که در آخرت باید بخورد همین جا هم تناول می کند. لذا یک معنای «ان الأبرار لَفی نعیم»(مطف ...