نسخه آزمایشی
دوشنبه, 02 مهر 1397 - Mon, 24 Sep 2018
برای این که ما بتوانیم آن راه را طی کنیم خدای متعال این پیغمبر را فرستاد و به این پیغمبر ماه رمضان و شب قدر داد. اگر این پیامبر نبود این شب قدر هم نبود. شب قدر شعاع نبی اکرم و فیض نبی اکرم است. همه ماه رمضان که سفره خدا و سفره نبی اکرم و اهل بیت و سفره امام زمان در آن پهن است ما باید با این سفره مو ...
متقین آن هایی هستند که همه قوایشان در وادی توحید است، از وادی توحید بیرون نمی رود و این حاصل تقوا است. کسی که از پرستش خدای متعال، از دایره الوهیت خدای متعال قدم بیرون گذاشته متقی نیست. عبد متقی آن کسی است که همه اقداماتش با چشم و زبان و گوش و قلب و آن قوای پنهانی فراوانی که خدا به انسان داده، در و ...
این گونه است که علم امام سرچشمه ایمان است، و معنای این کلام که قلوبشان را با ایمان سیراب می کردیم؛ یعنی درایت کلام امام بر انسان نازل بشود و روح کلمات امام به قلب انسان برسد، زیرا همانطور که قرآن روح دارد، کلمات امام هم دارای روح است و اگر روح و نور کلام به قلب انسان رسید، این قلب زنده می شود، اگر ...
قرآن یک چنین کتابی است که یکی از خصوصیاتش این است: موعظه الهی است و ما احتیاج به مواعظ الهی داریم باید با مواعظ الهی بیدار شویم و قرآن ما را از خواب غفلت بیدار می کند و می فهمیم که دنیا جای بازی کردن و لهو و لعب و لغو و اینها نیست. اگر بیدار شدیم به عالم یقظه رسیدیم که عالم مهمی است؛ شفاء است بیمار ...
باطن رمضان یک شعبه ای از نورانیت نبی اکرم و محیط نورانیت نبی اکرم و محیط ولایت نبی اکرم است؛ محیط ولایت حضرت حق است. اگر این جا وارد شدید رشد آغاز می شود. این که این قدر ماه رمضان محترم هست نکته اش همین است و الا هیچ چیز در عالم احترام ندارد الا به تبع نبی اکرم و اهل بیت. هر کجا شعاعی از آن ها بود ...
همین طوری که حقیقت عصر ظهور چیزی جز تجلی نور نبی اکرم نیست، ماه رمضان هم باطنش همین است یعنی یک تجلی از امام زمان در این ماه است و در واقع ماه رمضان عصر امام زمان است. اگر کسی وارد باطن ماه رمضان شد وارد باطن ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می شود. باطن ماه رمضان عصر وجود مقدس نبی اکرم ا ...
وجود مقدس امیرالمومنین(ع) طبق نقل کافی فرمودند که ایمان 4 رکن دارد، مورد اول توکل و مورد دوم تفویض بود. تفویض یعنی کار خودت را به خدای متعال واگذار کن. در واقع یعنی کار خدا را به خدا واگذار کن، در کار خدا دخالت نکن، از تو خدایی نمی آید، بندگی می آید. خدا هم هیچ وقت بندگی نمی کند. به خدا نمی شود بگو ...
ما وقتی می خواهیم خدا را بپرستیم الفاظ را واسطه قرار می دهیم، الفاظ همان اسماء هستند می گوییم یاالله یارحمان اینها اسماء خدا هستند و از طریق این اسم ها به خدا نزدیک می شویم. یارحمان که می گوییم توجهی در ما پیدا می شود، همینطور که ما اسمائی داریم که این اسماء مکتوب و ملفوظ هستند و معانی هستند، یک اس ...
خاصیت مصیبت سیدالشهدا این است که وقتی مصیبت سید الشهداء در وجود کسی بار انداخت همه لذت های دنیا از او گرفته می شود. انسانی که با آن بلا آشنا شد، آنقدر این بلا در وجودش جلوه می کند که دیگر هیچ لذتی از دنیا نمی برد و نمی تواند از دنیا لذت ببرد. لذت از حضور و معرفت مطلبی دیگر است، چنین کسی باب لذات دن ...
نکته اینکه این جهاد اصغر و اکبر و اعظم ما اگر داشته باشیم نه فقط در عالم محور نیست بلکه ذیل جهاد معصوم(ع) است یعنی چه؟ یعنی کسی که وارد جهاد اصغر می شود اگر زیر چتر امیرالمؤمنین(ع) است این جهاد اصغر است والا اگر زیر چتر امیرالمؤمنین(ع) نیست، این جهاد نیست و شیطنت است. آن طرف هم شیاطین جنگ می کنند ا ...