نسخه آزمایشی
یکشنبه, 30 خرداد 1400 - Sun, 20 Jun 2021
کهف یعنی این، آدمی که تا دیروز آنطوری بود اینطوری می شود. سیدالشهداء وقتی خبر شهادت مسلم بن عقیل رسید فرمود هرکسی می خواهد برود، برود چون کار سخت شده است. دیگر پیروزی ای در کار نیست، پس هر کسی می خواهد برود، برود. زهیر به اصحاب گفت اجازه می دهید من از طرف شما یک جمله به سیدالشهداء بگویم. اگر کسی رف ...
تکنولوژی بدون فرهنگ و فلسفه آن ممکن نیست. یک بعد از جهانی شدن فرهنگی است و این هم ابزار آن است و خوب هم می دانند چه کار کنند. دقیقا در مسئله حزن هم همین قضیه صدق می کند. آن ها در عالم برای ما روز عزا تعریف می کنند. این هایی که به ما می گویند برای امام حسین علیه السلام گریه نکنید، برای میمون های خو ...
اگر مسافرت به ونيز و فلان جا زیاد شد اين علامت توسعه است. اگر ديديد كربلا مي رويد ضد توسعه و شاخصه غربي است شك نكنيد. زیارت، مانع توسعه غربی در مقياس ملّي، امت و حَتّي در مقیاس جهاني است. بسط اربعين ضد توسعه غربي در مقياس جهاني است و این از آن حوادث مهمّ است. و لذا مطمئن باشيد آنها قبل از ما پژوهش ...
از جمله كارهايي كه مي شود كرد اين است كه كمك كنيم به مردم بزرگوار عراق به عنوان مهمان دار ولي اين كمك به معني رقابت نباشد. يعني تحت برنامه ريزي و مديريت آن ها هدايتی اتفاق بيفتد يعني همان طور كه آنها صاحب خانه هاي خوبي هستند ما هم مهمان هاي خوبي باشيم و در پذيرايي مهمان ها به آنها كمك كنيم ولی محو ...
امام اگر پای عهد خودش با خدا نایستد که کسی به مقصد نمی رسد. البته ما هم یک عهدی داریم که در روایتی امام رضا علیه السلام فرمود: کسی که به زیارت می آید این علامت وفای به عهد است. ما با امامان یک عهدی داریم، عهد ما با امام چیست؟ این که از امام جدا نشویم. رفتن و بردن کار ما نیست آن عهد امام با خداست، ...
یکی از آثارش این است که بین جامعه شیعه الفت برقرار کرده است. الآن من و شما همدیگر را ببینیم، همدیگر را دوست داریم، این برای چیست؟! مگر با هم نسبتی داریم؟! چرا اینقدر در این راه به هم علاقه مند هستیم؟! چون ظاهر امام حسین است و چیز دیگر نیست. این علاقه خیلی قیمت دارد و یک وحدت روحی در جامعه شیعه ای ...
یک علت که ما از زیارت کم بهره مند می شویم همین است که ما از قبل تصمیم داریم بر گردیم سر زندگیمان، همان خواب، همان خوراک، ما باید به طرف امام رفته و با یک ماموریت بر گردیم و هرجور که به ما گفته اند زندگی کنیم. انسانی که می آید به سمت امام راحل است و وقتی بر می گردد نور و زیارت امام در وجودش می ماند ...
اگر عاشورا محور زندگی ما بود که از همین عرصه ها هم شروع می شود، حضرت کار را بر ما آسان کردند. کار از تباکی شروع شده سپس به بکاء، بصیرت، موضع گیری «فلَعَن اللهُ اُمَّةً» بعد به صف و قتال، «سلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حربٌ لِمَن حارَبَکم» سپس به خون خواهی و بقیه ماجرا می رسد. این سیر با سیدالشهداء علیه ...
اگر انسان اين تصميم را بگيريد كه پاي امام حسين بايستيد تا هر كجا كه پيش رفت و در سيرش به جايي برسد كه همه چيزش را براي امام فدا كند، آن وقت فضيلت هايش فوق العاده است. همه شما مي دانيد زيارت عاشورا را خوانديد «اللَّهُمَ اجْعَلْنِي فِي مَقَامِي هَذَا مِمَّنْ تَنَالُهُ مِنْكَ صَلَوَاتٌ وَ رَحْمَةٌ و ...
باید نشان بدهيم كه عاشورا به اصطلاح محور دموكراتيزه كردن تاريخ نيست بلکه محوريت نورانيت تاريخ و دعوت به توحيد است نه محور دموكراسي. عده ­ای مي ­گويند اتفاقاً عاشورا نقطه جوشش دموكراسي است، همه نهضت ­هاي دموكراتيك حول عاشورا است. امام حسين امام الأحرار است، نبايد بگذاريم این اتفاق بيافتد، دلشان مي ...