نسخه آزمایشی
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat, 20 Apr 2024
پس نسبت به حرم امام هم همینطور است، آدم باید اجازه بگیرد و برود گویا اگر اجازه نگیرید ایذاء است. اگر آنجا هم رفت و یک جوری نشست که شأن امام نیست آن هم ایذاء است. ایذاء بیوت نبی گسترده تر از اینهاست، حالا اگر کسی خواست در بیت النبوه برود و رسالت و مأموریت حضرت را جا به جا کند، می خواهد بنشیند در این ...
لذا دستگاه امام باری روی دوش مردم نمی گذارد، اما دستگاه نفاق این طور نیست و همیشه از پایین ارتزاق می کند. شعار می دهد که من مردم را دوست دارم و حقوق بشر را رعایت می کنم، اما نمی تواند طمع نکند و مردم را برده خودش نکند؛ چون نگاهش به دست مردم است و از آن ها ارتزاق می کند و از توجه قلوب به خودش لذت می ...
وقتی حضرت فرمودند مزدی جز مودت نمی خواهم، مردم از کنار حضرت پراکنده شدند. وقتی برگشتند لحن ها متفاوت بود. بعضی ها با خودشان گفتند ما گفتیم بیا به تو کمک مالی کنیم، او گفت بیایید جانتان را وسط بگذارید. آن ها خوب فهمیدند که این تکلیف چیست؛ گفتند پیامبر می گوید جانتان را بگذارید وسط و از اهل بیت من دف ...
تحلیل حضرت این است که می گوید دوره هارون، دوره دارالفاسقین است و باید امت را از دل این دارالفاسقین بیرون بکشیم و باید تفکیکشان کنیم و نگذاریم هارون مؤمنین را هم با خودش در دل جهنم ببرد. اینها می خواهند مؤمن را هم از امیرالمؤمنین و از بهشت محروم کنند. ما هم می خواهیم مؤمنین را از دل این جهنمی که شما ...
وقتی حقیقت این ولایت در عالم ظاهر بشود، حجاب ها کنار می روند. لذا یکی از معانی غیبت همین است که حقیقت ولایت در پرده رفته و با ظهور امام زمان حجاب کنار می رود و این پرده آشکار می شود. بنابراین درست است عالم به محیط ایمان می رسد ولی رسیدن به محیط ایمان و این که عالم دارالایمان بشود، به شرط این است که ...
لذا در اعراف یکی «ائمۀ الاعراف» اند، یک عده هم هستند که جهنمی نیستند ولی راه بهشت هم به رویشان بسته است. آنها در این وادی اعراف که یک مقامی از مقامات ولایت اهل بیت است گیرند که در آخرت در قالب اعراف ظهور پیدا می کند. حالا تعبیر شده به یک ریگزار و وادی ای که بر روی پل صراط است و باید از آنجا عبور کن ...
بخشی از وفای به نذر همین است که هر کجا لازم است دست دهنده ای داشته باشد. این ابرار دست دهنده دارند و از امکانات خودشان، امکانات معنوی شان و امکانات ظاهری شان برای دستگیری از دیگران هزینه می کنند، همان امکاناتی که به آن دلبسته اند و از دلبستگی هایشان می گذرند تا با امامشان راه بروند. البته این هم جز ...
کسی که بنده خدا نیست خیال می کند آزاد است ولی اسیر همه چیز است. همین آدمی که دم از آزادی و دموکراسی می زند، غذای بهتر را می گذارد جلوی خودش و بچه اش. این آدم آزاد است؟ تویی که همیشه منافع خودت را به دیگران ترجیح می دهی آزادی یا امیرالمؤمنین که لقمه سفره خانواده اش را سه روز به مسکین و اسیر و یتیم ...
طرح ائمه خیلی طرح بزرگی است و ما قسمتی از این طرح را نمی فهمیم و قسمتی را هم وقتی واقع شد می فهمیم. مثلا الان یک بخشی از کار ائمه را بعد از هزار و دویست سال می شود فهمید، آن هم آن بخشی که در حجاب سقیفه نرفته است. «وَ اللَّيْلِ إِذا يَغْشى »(لیل/1) حجاب سقیفه نمی گذارد مؤمنین بفهمند که امام چطور س ...
بعضی خیال می کنند که مثلا امام که می آیند و از کف دستشان همه چیز را می بیندد مقصود همین موبایل است، طیب الله انفاسکم! عجب امام شناسی ای! خیال می کنند امام صحبت می کند و همه می شنوند مقصود همین رسانه های عمومی است که الان درست شده است! اینها همان حجاب های ماست که نمی گذارد ما بفهمیم چه اتفاقاتی بناس ...