نسخه آزمایشی
جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri, 29 Mar 2024

قرار گرفتن صوت و متن پرونده فاطمیه 1438 در هیات دفتر آیت الله وحید و حسینیه آیت الله حق شناس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، مجموعه سخنرانی های ایشان در ایام فاطمیه سال 95 مصادف با سال 1438 قمری بروی این پایگاه قرار گرفت. این جلسات سه مجموعه می باشد که مباحث ایشان در دفتر آیت الله وحید و حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس و حسینیه امام حسن مجتبی علیه السلام می باشد.

ایشان در این جلسات در باب کلیت تحلیل مساله سقیفه و حقیقت غصب ولایت صحبت کرده اند و از زوایای مختلف در ادبیات دینی و قرآن کریم این مساله را دنبال کرده اند. از جمله محورهای بحث ایشان تحلیل ولایت امیرالمومنین به نعمت الهی نازل شده است و بحث شکر و کفران نعمت الهی را در آیات الهی تبیین کرده اند و در سوره مبارکه ابراهیم این بحث را با تبدیل نعمت الهی به کفر تبیین می کنند. و نقش فاطمه زهرا در این میان این بوده است که راه رسیدن ما به نعمت الهی در عالم را باز کند.

از جمله دیگر مباحث ایشان در این ایام بحث از حدیث عقل و جهل است که در روایت معروف در کافی شریف این بحث تبیین شده است و مسئله درگیری این دو حقیقت با قوای خود در عالم توضیح داده می شود. در این میان شفاعت و تطهیر فاطمه زهرا از شیعیان و کسانیکه پیرو عقل بوده و قوای عقل را تکمیل می کنند را توضیح می دهند و نقش کلیدی کوثر رسول خدا در این بحث توضیح داده می شود.