نسخه آزمایشی
جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri, 29 Mar 2024

قرار گرفتن صوت و متن پرونده ماه مبارک رمضان در تهران و مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، مجموعه سخنرانی های ایشان در ایام ماه مبارک رمضان سال 95 بروی این پایگاه قرار گرفت. این جلسات در قالب چهار سلسله بحث بوده است که در حرم مطهر رضوی و مسجد ارک تهران و حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس و شاهرود بیان شده است.

ایشان در این جلسات در باب مقامات اهل بیت صحبت کرده اند و مسائل متعددی در فضای معارف اسلامی را بیان کرده اند. مانند مقام عصمت امام و شئون آن؛ محبت امام راه رسیدن به محبت الهی؛ مقام تسلیم و تطهیر با امام؛ دعا و همراهی با دعای معصوم برای رسیدن به درجات قرب.

ایشان در جلسات حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس به بحث رزق ماه مبارک رمضان پرداخته و اهمیت رزق قرآن را اشاره می کنند و در جلسات بعدی به تفسیر سوره مبارکه علق می پردازند. در این سوره ماموریت حضرت و اقدام ایشان اقامه صلاتی که ایشان در عالم می کند را بیان می کنند و مقابله ای که با حضرت می شود و نهی و مانعیت جریان کفر در مقابل تبیین می شود.

ایشان در مسجد ارک نیز به مباحث توحیدی اشاره می کنند و بحثی از شرک و رسیدن به ولایت برای خروج از شرک را تبیین کرده و بحث می کنند که نعمتی که در عالم برای موحد شدن ما و رفع همه نیازهای ما در پرتو توحید به ما داده شده است نعمت ولایت است. و این آن نعمتی است که از ما روز قیامت سوال خواهد شد. این عالم هم یک اختلاطی در ایمان و کفر دارد و همین مسیر است که مومن را مومن می کند. فتنه هاست که در این آمیختگی هست و همین است که سبب می شود که مومن و منافق جدا شوند.

در مباحث شهر شاهرود هم ایشان بحث های متنوعی را مطرح کرده و بحث مهم روابط اجتماعی بر محور ایمان و تکالیف ایمانی ما در این ساحت را بحث کرده و مسئله انفاق را در این وادی تحلیل می کنند. محبت خدا و اولیاء الهی در وجود انسان متولد می شود و این محبت روابط رحمت بین مومنین ایجاد می کند و آنها را به مقام اخوت هم می رساند.