نسخه آزمایشی
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue, 23 Apr 2024

دریافت متن و صوت پرونده محرم سال جاری (1444) در فیضیه و حرم مطهر و حسینیه حضرت زهرا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، مجموعه سخنرانی های ایشان در ایام محرم سال جاری 1444 قمری در شهر مقدس قم که به سال 1401 شمسی است در قم برگزار شده است بروی پایگاه قرار گرفت. این مجموعه که شامل 3 سری جلسات است که به مرور در ایام محرم بعد از آماده سازی منتشر خواهد شد.

طبق روال سال های گذشته حضرت آیه الله میرباقری سه جلسه اصلی خود در صبح و شب را خواهند داشت و مجموعه سایت و همکاران مطالب ایشان را بعد از آماده سازی محتوی همراه با صوت در این پایگاه منتشر می کنند. این جلسات شامل سه سری است. جلسه اول ایشان جلسه هیات ثارالله است که با موضوع دو امامت و امت سازی و مقایسه آنها در مدرسه فیضیه برگزار می شود.

جلسه دوم ایشان مراسم عزاداری حرم مطهر فاطمه معصومه سلام الله علیها است که بلافاصله بعد از مغرب برگزار می شود. ایشان در این جلسات به بحث خطبه معروف حضرت در هنگام خروج از مکه اشاره فرمودند و بنا دارند این خطبه را مفصل مورد بررسی قرار دهند که مختصات همراهی با حضرت در آن خواهد بود. کسانیکه بخواهند با حضرت همراه شوند و جان خود را آماده فداکاری بکنند باید این مختصات را داشته باشند.

اما جسله سوم ایشان مراسم عزاداری در حسینیه حضرت زهرا سلام الله علیها است که صبح ها برقرار می باشد. ایشان در این جلسه به خطبه امام حسین علیه السلام در مقابل معاویه پرداخته اند که در اواخر عمر معاویه و نزدیک واقعه بیعت یزید است و در این خطبه نکات لطیفی در باب حرکت حضرت و فضای موجود جامعه دیده می شود...