نسخه آزمایشی
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue, 23 Apr 2024

اعلام قرار گرفتن پرونده جدید پایگاه با عنوان «محرم الحرام 92 – حسینیه شجاع فر»

با توجه به اینکه پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری بنابر این داشته که سلسله مباحث مهم ایشان را به مرور ایام در این پایگاه منتشر کند؛ در همین راستا از مباحث ایام محرم ایشان پرونده ای با عنوان «محرم الحرام 92 – شجاع فر» را گشوده است و مباحث و سخنرانی های استاد در دهه اول محرم سال 92 در بیت المجتبی شهر مقدس قم واقع در حسینیه منزل جناب آقای شجاع فر را منتشر کرده است.

در این جلسات بحث های مختلفی ارائه شده است که با محوریت امام شناسی و معرفت به ائمه در خلال فرازهایی از زیارت جامعه کبیره است. ایشان در جلسات اول از توحید و شرک بر محور ائمه ایمان کفر بحث کرده اند و در جلسات بعدی به توضیح عباراتی در زیارت جامعه کبیره مانند «وَ اَجسادُکُم فی الاَجسادِ وَ اَرواحُکُم فی الاَرواحِ وَ اَنفُسُکُم فی النُّفُوسِ وَ اثارُکُم فی الاثارِ وَ قُبُورِکم فی القُبُورِ» در راستای همراهی و معیت ائمه با انسان ها می پردازند. از جمله عباراتی که در این مباحث به آن پرداخته شده «الْمُظْهِرِينَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ» و «عناصر الأبرار و دعائم الأخیار و أرکان البلاد» می باشد. در ادامه نیز به عبارت «وقَلْبِي لَكُمْ مُسَلِّمٌ وَ رَأْيِي لَكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ» پرداخته شده و ارتباطی از نصرت معصوم ع و شخصیت حضرت اباالفضل ع نیز بیان شده است. در پایان این ایام محرم هم دوام و استمرار ذکر و همراهی با اولیاء خدا مورد بررسی قرار گرفته است.

برای بررسی بیشتر در ابتدای هرجلسه خلاصه ای قرار داده شده که می توانید از آن استفاده کنید. قابل ذکر است که صوت و متن این جلسات در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است لکن متن این جلسات یک چکیده حداکثری از این جلسات است که در آن سعی شده است از مطالب جلسه چیزی فروگذار نشود. برای مشاهده پرونده از لینک بالا یا اینجا استفاده کنید.