نسخه آزمایشی
جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri, 29 Mar 2024

معرفی کتاب «اندیشه تمدن نوین اسلامی» گفتارهای استاد در تبیین رویکرد علامه سیدمنیر حسینی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله میرباقری، کتاب «اندیشه تمدن نوین اسلامی» گفتارهایی از آیت‌الله میرباقری در تبیین رویکرد فکری علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی از سوی نشر تمدن نوین به چاپ دوم رسید. این کتاب گامی است در جهت معرفی و بازشناسی اجمالی رویکرد فکری استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی از زبان شاگرد برجسته ایشان آیت الله سید محمدمهدی میرباقری. او در این گفتارها از منظرها و زوایای گوناگونی شخصیت آن متفکر فرزانه را واکاویده و کوشیده‌ تصویری روشن از دغدغه‌ها، رسالت‌ها و محصولات فکری ایشان و نسبت آن با انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، حوزه‌های علمیه و روشن فکری دینی ارائه کند.

خلاقیت و ابتکار مرحوم سید منیرالدّین حسینی گسترده و برجسته بود، ولی سختگویی و سخت‌نویسیِ حاصل از تازگی و پیچیدگی نظرات ایشان، موجب شد تا هدف و ماهیت افکار ایشان در بیرون از حلقه شاگردان ایشان تا حدود زیادی ناشناخته بماند.

این کتاب در هشت فصل و یک ضمیمه شامل مباحث زیر است: سید منیرالدین حسینی و آسیب شناسی انقلاب اسلامی، سید منیرالدین حسینی واندیشه تمدن اسلامی، سید منیرالدین حسینی و جریان دین حداکثری، سید منیرالدین حسینی و دغدغه تکامل حجیت، سید منیرالدین حسینی و تکامل منطق تفقه، سید منیرالدین حسینی و فلسفه شدن اسلامی، سید منیرالدین حسینی و روشنفکری دینی.

لازم به ذکر است که کتاب مذکور به کوشش شاگردان و علاقه مندان ایشان در 170 صفحه در قطع رقعی تنظیم و تدوین شده و از سوی انتشارات تمدن نوین اسلامی، وابسته به فرهنگستان علوم اسلامی قم، با قیمت 7500 تومان، روانه بازار شده است. علاقه مندان می توانند این کتاب را از انتشارات تمدن نوین اسلامی به آدرس قم، بلوار الغدير، کوچه شماره 10، ساختمان مفيد، فرهنگستان علوم اسلامي، طبقه دوم و شماره تلفن ۰۹۱۰۴۶۴۶۲۱۲ تهیه نموده و یا برای خرید اینترنتی به سایت اینترنتی انتشارات، به آدرس http://tamadonenovin.ir مراجعه نمایند. قابل توجه است که ارسال کتاب تا درب منزل در هرجای کشور اسلامی مان ایران، رایگان خواهد بود. در ضمن خرید حضوری از انتشارات به آدرس مذکور با تخفیف 20 درصد انجام خواهد شد.