نسخه آزمایشی
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 - Sat, 20 Apr 2024

دریافت متن و صوت پرونده ایام فاطمیه سال 1439 در حسینیه آیت الله حق شناس و دفتر آیت الله وحید و هیات رزمندگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، مجموعه سخنرانی های ایشان در ایام فاطمیه سال 1439 قمری که به سال 96 شمسی است در قم و تهران بروی پایگاه قرار گرفت. این مجموعه که شامل 4 سری جلسات است مشتمل بر 14 جلسه است.

سری اول جلسات ایشان در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس در تهران بوده است که شامل 5 جلسه بوده است. ایشان در باب سلوک با امام و مقام معیت و همراهی قدری بحث کرده اند. در ضمن این جلسات ایشان به وقایع بعد از رحلت نبی اکرم نیز پرداخته اند. ایشان به سوره انسان اشاره کرده اند و ذیل این سوره بحث رسیدن به هدایت الهی را بیان کرده اند. ایشان در بحثی ذیل حدیث عنوان بصری راه همراهی و بهره مندی از امام را بحث کرده اند.

اما سری دوم جلسات ایشان در دفتر آیت الله وحید در قم بوده است که شامل 3 جلسه است. ایشان در این جلسات قدری در مورد مقیاس حرکت فاطمه زهرا بحث کرده اند و با اشاره به خطبه فدکیه مقیاس حرکت حضرت و افق تحلیل فعل ایشان را اشاره کرده اند. ایشان در ادامه بحث کرده اند که با ورود به ولایت امیرالمومنین عالم طیبات و حلیت برای انسان ایجاد می شود. ولی ولایت دشمنان الهی سبب شده است که همه به نحوی گرفتار شوند.

اما سری سوم جلسات ایشان در هیاتی در قم در منزل حاج آقای ناصر بوده است که 3 جلسه بوده است. ایشان در این بحث ذیل بحث نفاق و سوره منافقون بحث از درگیری این جریان با نبی اکرم را مطرح می کنند و اینکه موضوع درگیری آنها چیست و چطور ارزش های جامعه را عوض می کنند. در مقابل هم مومنین در مقابل این جریان وظائفی دارند و ذیل طرح ائمه باید اقداماتی انجام دهند.

اما سری چهارم این مباحث بحث های استاد در هیات رزمندگان قم است که اشاره فرمودند که درگیری حضرت زهرا با جریان ظلمات بوده است و حضرت بساطی برپا می کنند که حجب ظلمانی کنار رود و انسان در وادی نور حرکت کند. این مقابله حضرت زهرا با جریان نفاق است...