نسخه آزمایشی
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu, 28 Mar 2024

قرار گرفتن صوت و متن سخنرانی های ماه مبارک رمضان سال 92 در هیأت الشهدای شاهرود

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، مجموعه سخنرانی ایشان در ماه مبارک رمضان سال 92 که در هیأت الشهدای شهر شاهرود برگزار شده است را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این مجموعه از 10 سخنرانی متشکل است که مباحث مختلفی با رویکرد تشریح توحید در آن موجود می باشد.

ایشان در این شب ها با طرح این بحث که این ماه مبارک دارای رزق های فراوانی می باشد، به این نکته می پردازند که برای رسیدن به این رزق ها فقط باید از خود خداوند متعال بهره برد و کلید راه یافتن به این رزق ها تمسک به اسماء الهی است. ایشان با شرح مقام «بسم الله الرحمن الرحیم» این مسئله را کاملا شرح داده و ارتباط این بحث را به تمسک به اولیاء الهی و ولایت آنها بیان کرده اند. قابل ذکر است که در راستای مسئله توحید و مقام اسماء، بحث فقر انسان و ارتباط آن با بندگی و اخذ از خداوند متعال مطرح شده است.

ایشان در ادامه جلسات به تناسب بحث لقاء الله و رسیدن به مانند این رزق ها را در پرتو ولایت رسول الله ص توضیح داده و آیات پایانی سوره مبارکه کهف را تفسیر نموده اند. و بیان کرده اند که رسول خدا ص آن کسی است که دین را اظهار می کنند و تمام خیرات در عالم بدست می آید. و در راستای این بحث ظهور و غیبت ولایت در عالم را تشریح کرده اند.

در شب های انتهایی هم مطرح کرده اند که اصل نمعتی که در این ماه باید بدست آید نعمت ولایت است و نعمتی بالاتر از آن نیست و اشاره می کنند که برای نگهداری از داشته های ماه باید چه نکاتی را رعایت کرد. برای مشاهده صوت و متن جلسات از لینک بالا استفاده کنید.