نسخه آزمایشی
جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri, 29 Mar 2024

معرفی کتاب «نگرشی در مسئله سبک زندگی»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله میرباقری، کتاب «نگرشی در مسئله سبک زندگی» از جمله کتابک های نشر «تمدن نوین اسلامی» شامل گفتارهایی از آیت الله سید محمدمهدی میرباقری منتشر شد. این متن حاصل ترکیب و بازنویسی دو سخنرانی استاد سید محمد مهدی میرباقری در موضوع سبک زندگی است که در آبان ۱۳۹۱ و اردیبهشت ۱۳۹۳ ارائه شده است؛ البته نکته های کوتاهی در تکمیل فرمایش های استاد، و نیز عبارت هایی برای توضیح بیشتر مطالب (که در کادرهای جدا آورده شده اند) به متن افزوده شد.

در مقدمه کتاب آمده است: یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده اند، آسیب شناسی سبک زندگی موجود و طراحی سبک زندگی اسلامی بوده است. از نگاه معظم له پیشرفت همه جانبه و تمدن سازی نوین اسلامی، از دو بخش ابزاری (صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار ا سیاسی و نظامی، اعتبار بین المللی) و حقیقی (موضوعات سبک زندگی از قبیل سبک ازدواج، نوع مسکن، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع تفریحات) تشکیل می شود.

انقلاب اسلامی در بخش ابزاری پیشرفت های زیادی داشته است؛ ولی در بخش اصلی تمدن سازی اسلامی یعنی سبک زندگی، موفقیت چشمگیری نداشته و اگر انقلاب اسلامی در این بخش، پیشرفت جدی نکند، نمی تواند رستگاری به ارمغان بیاورد و امنیت و آرامش روانی به ملت مسلمان ببخشد؛ همچنان که در دنیای غرب علیرغم پیشرفت های ظاهری چنین اتفاقی نیفتاده و رستگاری و امنیت روانی ایجاد نشده است.

لازم به ذکر است که کتاب « نگرشی در مسئله سبک زندگی» به کوشش شاگردان در ۴۴ صفحه در قطع جیبی تدوین شده و از سوی انتشارات تمدن نوین اسلامی، وابسته به فرهنگستان علوم اسلامی قم، با قیمت ۱۵۰۰ تومان و در تیراژ ۱۱۰۰ عدد، چاپ و روانه بازار شده است.

علاقه مندان می توانند این کتاب را از انتشارات تمدن نوین اسلامی به آدرس قم، بلوار الغدير، کوچه شماره 10، ساختمان مفيد، فرهنگستان علوم اسلامي، طبقه دوم و شماره تلفن ۰۹۱۰۴۶۴۶۲۱۲ تهیه نموده و یا برای خرید اینترنتی به سایت اینترنتی انتشارات، به آدرس http://tamadonenovin.ir  مراجعه نمایند. قابل توجه است که ارسال کتاب تا درب منزل در هرجای کشور اسلامی مان ایران، رایگان خواهد بود. در ضمن خرید حضوری از انتشارات به آدرس مذکور با تخفیف 20 درصد انجام خواهد شد.