نسخه آزمایشی
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue, 23 Apr 2024
پس این دو جریان امامت است. هر دو امر دارند، هر دو نهی دارند، هر دو هم «جَعَلَنا» خدای متعال جعل کرده، یک عده «یدعون الی النار» یک عده «یهدون بامرنا» تفاوتشان در همین است. اینها «يُقَدِّمُونَ أَمْرَ اللَّهِ قَبْلَ أَمْرِهِمْ وَ حُكْمَ اللَّهِ قَبْلَ حُكْمِهِم »، آنها به عکس «يُقَدِّمُونَ أَمْرَهُمْ ...
این بیان حضرت به همین معناست «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْن ». واقعا اگر حضرت می رفتند این سرمایه های گران قیمتی که با خودشان آورده بودند را با خودشان می بردند، پس چرا ما به عقب برنگردیم؟ اینطور حضرت یک راهی را باز کردند و بعد هم بسته شده. یک حقیقتی از عالم غیب نازل شده و بعد هم این بساط جمع ...
در روایات آمده که وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها گاهی ناله می کنند، جهنم به حرکت در می آید و اینها هم متأثر می شوند و اگر مهارش نکنند می خواهد همه چیز را ببعلد. در روایت است که گاهی جبرئیل می آید و با پر خودش می زند و جهنم را متوقف و کنترل می کند. این طرف یک چنین اتفاقی می افتد.
حضرت در سال شصت و یک هجری این قیام را انجام دادند و امت را دعوت کردند تا نجاتشان بدهند، ولی دعوت حضرت فقط اختصاص به آن موقع ندارد. لذا وقتی همه اصحاب حضرت رفتند و خودش حضرت تنها شد، یک بار دیگر آمد اصحابش را صدا زد. وقتی حضرت آنها را صدا زدند، بدن های آن ها حرکت کرد، ولی فرمود آرام باشید، شما کارتا ...
بنابراین این دو امام دو دعوت دارند و اجابتی که در مقابلش می گیرند، اجباری نیست و کاملا اختیاری است؛ ولی وقتی که ما اجابت می کنیم، دیگر امام ما را با خودش می برد و راه بهشت یا جهنم را برای ما باز می کند. بنابراین امتی که امام را اجابت می کند، تبدیل به یک امت بهشتی یا جهنمی می شود و این بهشتی و جهنمی ...